REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Formularz obowiązuje od 23.05.2023 r.
Świadectwo pracy jest dokumentem wydawanym pracownikowi przez pracodawcę w związku z wygaśnięciem, lub rozwiązaniem stosunku pracy. Zawiera podstawowe informacje dotyczące stosunku pracy, który ustał, np. okres wykonywanej pracy, rodzaj wykonywanej pracy, zajmowane przez pracownika stanowiska w trakcie zatrudnienia, sposób ustania stosunku pracy. W świadectwie pracy znajduje się także informacja, z jakich urlopów korzystał pracownik w trakcie zatrudnienia oraz stan ich wykorzystania. Na dokumencie tym mogą być wymienione okresy nieskładkowe oraz dni, za które pracownik nie zachował prawa do wynagrodzenia, a także informacja o zajęciu wynagrodzenia za pracę.
Pracodawca wydaje świadectwo pracy bezpośrednio pracownikowi albo osobie upoważnionej przez pracownika. Upoważnienie może być dostarczone pracodawcy w postaci papierowej lub elektronicznej. W razie wygaśnięcia stosunku pracy z powodu śmierci pracownika, pracodawca sporządza świadectwo pracy i włącza je do akt osobowych zmarłego pracownika. Na wniosek małżonka lub innej osoby uprawnionej do ubiegania się o rentę rodzinną w myśl przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, a w razie braku takich osób − innej osoby będącej spadkobiercą tego pracownika, złożony w postaci papierowej lub elektronicznej, pracodawca wydaje świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
REKLAMA