REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Pracownik zobowiązany jest wykonywać pracę w czasie i miejscu wskazanym w umowie o pracę lub zgodnie z nakazem pracy wskazanym przez pracodawcę.
Lista obecności stanowi dowód przybycia osoby zatrudnionej i rozpoczęcia pracy zgodnie z nałożonym na taką osobę obowiązkiem pracodawcy. Jej prowadzenie nie jest równoznaczne z ewidencją czasu pracy, której prowadzenie wynika z art. 149 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94).
Przepisy pracownicze nie wskazują elementów obowiązkowych listy obecności. Należy ją prowadzić jednak w taki sposób, by pracownik samodzielnie potwierdzał swoje przybycie do zakładu pracy (np. własnoręcznym podpisem). Lista prowadzona przez pracodawcę może zostać odrzucona jako dowód w postępowaniu sądowym.
Nieusprawiedliwione nieprzybycie do pracy zgodnie z obowiązkiem nałożonym na pracownika zgodnie z umową o pracę jest traktowane jako wykroczenie przeciw przepisom prawa pracy.
REKLAMA