REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Druku pisma ogólnego możesz użyć prawie do każdej sprawy, jaką chcesz załatwić elektronicznie w urzędzie, przesyłając ją bardzo łatwo z programu fillUp na adres wybranej Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP). Wysyłając pismo ogólne do urzędu, możesz do niego dodać swój załącznik w formie gotowego pliku zapisanego na komputerze w pdf lub innym dozwolonym formacie. Możesz też dodać załącznik z wypełnionym formularzem w programie fillUp lub dołączyć link do strony www.
Aby wysłać e-pismo do urzędu należy posiadać profil zaufany na portalu e-Doręczenia. Firmy i osoby, które już mają kwalifikowany e-podpis mogą założyć profil zaufany on-line z poziomu aplikacji fillUp - po kliknięciu w link uruchomi się strona e-Doręczeń, gdzie można będzie taki profil założyć.
Wysyłanie przez e-Doręczenia własnych dokumentów za pomocą programu fillUp jest bezpłatne. Osoby, które chcą wysłać załączony formularz oznaczony jako płatny w programie, mogą zapłacić za wybrany druk wysyłając SMS premium bądź wykupić odpowiedni abonament. Pismo do urzędu w wersji elektronicznej mogą wysyłać zarówno firmy, jaki i osoby prywatne.
Wypełnione pismo ogólne z załącznikami możesz wysłać przez e-Doręczenia jedną z ponad 20.000 Elektronicznych Skrzynek Podawczych wszystkich urzędów i instytucji publicznych w Polsce zaledwie w kilku prostych krokach:
Z bazy formularzy wybierz Pismo ogólne (e-Doręczenia).
Z bazy Odbiorców wybierz z listy skrzynkę, na którą kierujesz pismo.
Wpisz tytuł korespondencji, np. wniosek o … (tytuł ma pomóc Tobie i urzędowi w szybkim odszukaniu przedmiotu sprawy).
Podaj treść (tu możesz wpisać bezpośrednio o co wnioskujesz lub jeżeli dokument Twojego wniosku, podania, pisma ma jakiś wzór piszesz załączam wypełniony wniosek i dodać ten wniosek jako załącznik).
Dodaj załącznik (dozwolone formaty załączników to: doc, rtf, xls, txt, bmp, jpg, jpeg, png, pdf).
Wyślij.
Dla Twojej wygody każdy formularz, pismo, wypełnione w fillUp ma prostą możliwość - z poziomu wypełnionego druku, wysłania go poprzez podłączenie do pisma ogólnego i przekazanie na wybraną Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w e-Doręczeniach.
1. Wyszukaj formularz w bazie formularzy i go wypełnij.
2. Wybierz opcję wyślij przez e-Doręczenia.
3. Zaloguj się do e-Doręczeń i wypełnij pismo ogólne.
4. I wyślij.
Potwierdzeniem złożenia dokumentu przez e-Doręczenia jest Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP).
Urząd ma 14 dni na odpowiedź na e-pismo, przy czym składając wniosek możemy zaznaczyć czy korespondencję w danej sprawie chcemy dalej prowadzić w formie elektronicznej czy też oczekujemy odpowiedzi w postaci tradycyjnej przesyłki pocztowej.
Więcej informacji o Elektronicznych Skrzynkach Podawczych (ESP) na stronie u24.pl i o e-korespondencji z urzędem na mac.gov.pl.
REKLAMA