REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Przedmiotem obrad zwyczajnego walnego zgromadzenia zwołanego nie później niż na sześć miesięcy po zakończeniu roku obrotowego powinno być m.in. rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania zarządu z działalności spółki.
W sprawozdaniu z działalności spółki zarząd powinien przedstawić szczegóły dotyczące działań - zarówno w zakresie operacyjnych, jak i finansowych spółki w zatwierdzanym roku obrotowym. Sprawozdanie z działalności jednostki powinno obejmować istotne informacje o stanie majątkowym i sytuacji finansowej, w tym ocenę uzyskiwanych efektów oraz wskazanie czynników ryzyka i opis zagrożeń, a w szczególności informacje o:
o ryzyka: zmiany cen, kredytowego, istotnych zakłóceń przepływów środków pieniężnych oraz utraty płynności finansowej, na jakie narażona jest jednostka,
o przyjętych przez jednostkę celach i metodach zarządzania ryzykiem finansowym, łącznie z metodami zabezpieczenia istotnych rodzajów planowanych transakcji, dla których stosowana jest rachunkowość zabezpieczeń;
Sprawozdanie z działalności jednostki powinno również obejmować – o ile jest to istotne dla oceny sytuacji jednostki – wskaźniki finansowe i niefinansowe, łącznie z informacjami dotyczącymi zagadnień środowiska naturalnego i zatrudnienia, a także dodatkowe wyjaśnienia do kwot wykazanych w sprawozdaniu finansowym.
Obowiązek sporządzania sprawozdania z działalności dotyczyspółek kapitałowych, spółek komandytowo-akcyjnych, towarzystw ubezpieczeń wzajemnych, towarzystw reasekuracji wzajemnej, spółdzielni, przedsiębiorstw państwowych i obciąża kierownika jednostki (co do zasady będzie to zarząd).
REKLAMA