REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Powołanie administratora bezpieczeństwa informacji odbywa się poprzez złożenie odpowiedniego zgłoszenia Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych
Osobowych. Wzór zgłoszenia został ogłoszony w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 10 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów
zgłoszeń powołania i odwołania administratora bezpieczeństwa informacji (Dz. U. z 2014 poz. 1934).
Administratorem może zostać osoba, która ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, posiada odpowiednią wiedzę w zakresie ochrony danych osobowych oraz nie była karana za umyślne przestępstwo.
Wypełniając zgłoszenie należy podać informacje dotyczące administratora danych: nazwa administratora danych i adres jego siedziby albo nazwisko, imię i adres miejsca zamieszkania administratora danych oraz nr REGON − jeżeli został nadany.
Podając dane dotyczące administratora bezpieczeństwa informacji należy podać imię i nazwisko, PESEL lub, gdy ten numer nie został nadany, nazwa i seria/nr dokumentu stwierdzającego tożsamość, adres do korespondencji (w przypadku, gdy jest inny niż wskazany w części A zgłoszenia) oraz datę powołania administratora bezpieczeństwa informacji.
REKLAMA