REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Certyfikat rezydencji potwierdza, że osoba posiada miejsce zamieszkania bądź siedzibę na terenie kraju, który wydał certyfikat. Dotyczy to zarówno osób fizycznych, prawnych jak i jednostek, które nie posiadają osobowości prawnej. Bycie rezydentem nakłada na daną osobę obowiązek pełnego opodatkowania i tym samym pozwala uniknąć opodatkowania podwójnego.
Certyfikat rezydencji musi zostać wydany przez właściwy organ administracji podatkowej. Powinien zawierać dokładny adres zamieszkania lub siedziby podatnika oraz datę. Może również zawierać cel wydania bądź powołanie na umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania. Wydawany jest zawsze na wniosek podatnika. Certyfikat rezydencji wydawany jest na 2 rodzajach druków:
Czas oczekiwania na CFR-1 wynosi do 7 dni, natomiast CFR-2 – do 2 miesięcy.
REKLAMA