REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

EKUZ (dla wyj) (archiwalny) Wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego dla osób wyjeżdżających w związku z pracą, nauką, studiami lub poszukiwaniem pracy przez bezrobotnych oraz dla pracowników konsularnych i dyplomatycznych

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego jest dokumentem potwierdzającym, że posiadacz jest osobą ubezpieczoną i ma prawo do opieki zdrowotnej podczas pobytu w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu.

Karta jest wydawana bezpłatnie przez NFZ. Aby ją otrzymać wystarczy złożyć wypełniony wniosek. 

Wniosek o wydanie EKUZ można składać:

  • osobiście,
  • poprzez osobę upoważnioną,
  • przesyłając pocztą lub faksem.

Aby skorzystać ze świadczeń opieki zdrowotnej poza granicami kraju wystarczy okazać dokument oraz ewentualnie dowód tożsamości.

Jeśli osoba będąca już poza granicami kraju nie posiada EKUZ, a konieczne jest skorzystanie z pomocy medycznej – istnieje możliwość uzyskania Certyfikatu tymczasowo zastępującego EKUZ. Dokument ten wydawany jest w wyjątkowych okolicznościach np. w przypadku kradzieży, utraty EKUZ lub wyjazdu w krótkim terminie. 

By uzyskać certyfikat, należy przesłać wniosek do właściwego organu wojewódzkiego ZUS. O jego wydanie może również wystąpić instytucja miejsca pobytu lub osoba trzecia. 

REKLAMA