REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WoPPUO Wniosek o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa

Potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa mogą uzyskać osoby, które:

  • posiadają polskie obywatelstwo i chcą potwierdzić tę informację ,
  • posiadały w przeszłości polskie obywatelstwo ale je utraciły,
  • wykażą interes prawny lub ciążący na nich obowiązek uzyskania decyzji w sprawie potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa. 

Dokumenty wymagane:

  • wniosek o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego,
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej,
  • kserokopię aktualnego dokumentu tożsamości,
  • dokumenty potwierdzające dane i informacje zawarte we wniosku. 

Posiadanie i utratę obywatelstwa ustala wojewoda właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub ostatnie miejsce zamieszkania na terytorium RP albo w przypadku cudzoziemca - konsul, właściwy dla miejsca zamieszkania. 

Obywatel polski nie może utracić obywatelstwa polskiego, chyba że sam się go zrzeknie, na co musi uzyskać zgodę Prezydenta RP. Utrata obywatelstwa następuje po upływie 30 dni od dnia wydania zgody przez Prezydenta. 

Decyzja jest wydawana w terminie miesiąca lub w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Od wydanej decyzji służy odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych za pośrednictwem wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenie decyzji. 

REKLAMA