REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Ubezpieczony składa wniosek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu otrzymania zaświadczenia o wypłaconych zasiłkach / świadczeniach.
We wniosku należy podać dane identyfikacyjne ubezpieczonego takie jak: PESEL (a w przypadku braku numeru PESEL, serię i numer dowodu osobistego lub paszportu), nazwisko, imię, datę urodzenia oraz dane adresowe ubezpieczonego. Jeżeli formularz jest zgłaszany w formie papierowej nie trzeba podawać symbolu państwa.
Osoba ubiegajaca się o zaświadczenie powinna podać informację dotyczącą rodzaju świadczenia:
- zasiłek chorobowy,
- zasiłek macierzyński,
- zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego,
- zasiłek opiekuńczy,
- świadczenie rehabilitacyjne,
- zasiłek wyrównawczy,
- zasiłek pogrzebowy;
oraz podać za jakie okresy przysługiwało świadczenie.
Zaświadczenie wydane przez ZUS zostaje wysłane pocztą na podany adres korespondencji lub można odebrać osbiście.
REKLAMA