REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Formularz przeznaczony jest dla właścicieli nieruchomości, współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostek organizacyjnych i osób posiadających nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także innych podmiotów władających nieruchomością. Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielolokalowym, w którym ustanowiono odrębną własność lokalu obowiązki właściciela nieruchomości wspólnej oraz właściciela lokalu obciążają wspólnotę mieszkaniową albo spółdzielnię mieszkaniową.
Termin składania: 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca.
14 dni od dnia wystąpienia zmiany danych określonych w poprzednio złożonej deklaracji, w tym zmiany ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości.
Wypełniając deklarację, należy pamiętać o prawidłowym wskazaniu identyfikatora, którym obecnie jest numer PESEL lub NIP. Nume r PESEL wpisują do deklaracji osoby fizyczne, w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Numer NIP wpisują do deklaracji osoby prawne, inne osoby niebędące osobą fizyczną lub oso bą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.
W przypadku więcej niż dwóch właścicieli nieruchomości obowiązanych do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, np. kilku współwłaścicieli nieruchomości, do składanej deklaracji należy dołączyć poniższe zestawienie danych o pozostałych właścicielach nie ujętych w części B formularza deklaracji. Obowiązek złożenia deklaracji przez właściciela nieruchomości wynika z art. 6m w związku z art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 250).
REKLAMA