Beneficjenci posiadający status przedsiębiorstwa powiązanego zobowiązani są do przesłania "Informacji o sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa powiązanego" każdego powiązanego z beneficjentem przedsiębiorstwa. Informacja ta, powinna być składana wraz z każdym kolejno złożonym wnioskiem o wypłatę dofinansowania.
Niezłożenie tych dokumentów we wskazanym terminie spowoduje wstrzymanie wypłat dofinansowania do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych, z uwagi na brak możliwości oceny sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, a tym samym brak możliwości oceny zgodności udzielanej przez Fundusz pomocy publicznej z przepisami rozporządzenia Komisji Europejskiej nr 651/2014/UE uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym (…). Zgodnie z przepisami tego rozporządzenia, żaden podmiot tworzący jednostkę gospodarczą korzystającą z pomocy publicznej nie może być w trudnej sytuacji ekonomicznej. Oznacza to, że gdy choć jeden podmiot należący do grupy przedsiębiorstw powiązanych jest w trudnej sytuacji ekonomicznej (niekoniecznie wnioskodawca), udzielenie pomocy publicznej jest niedopuszczalne.
Dokumenty należy przesłać do PFRON w formie papierowej. Termin na złożenie wymaganych dokumentów upływa 25 lutego 2016 r.