REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W przypadku zleceń, których kwota należności określona w umowie zawartej z osobąniebędącą pracownikiem płatnika nie przekracza 200 zł dokument potwierdzający przeprowadzenia czynności oraz wnoszący o dokonanie zapłaty zawierać będzie szczególne dane. Dokument powinien zawierać zarówno wszelkie informacje niezbędne dla tzw. faktury uproszczonej, nawet jeśli jego nazwa to „Rachunek. Po drugie kwoty w nim wykazywane obliczane są inaczej niż w przypadku pozostałych zleceń, w szczególności:
Płatnik po pobraniu podatku od wartości zlecenia nie ma obowiązku sporządzać PIT-11 lub PIT-8C. Podatek pobierany ryczałtowo oznacza, że nie należy go wprowadzać w rocznym PIT zleceniobiorcy.
Dane, które warto ująć na rachunku to m.in.:
Warto na nim wskazać również rozliczenie umowy – od kwoty brutto, po wszelkie odliczenia po stronie zleceniobiorcy, po kwotę netto – do wypłaty.
REKLAMA