Zaświadczenie w sprawie świadczeń przyznanych przez ZUS wydawany jest przez organ na żądanie świadczeniobiorcy, który składa wniosek w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS właściwej dla miejsca zamieszkania osoby zainteresowanej w celu wydania zaświadczenia w sprawie emerytury, renty lub innego świadczenia.
Wniosek powinien zawierać dane identyfikacyjne świadczeniobiorcy (nazwisko, imię pierwsze, numery PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL - rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość), adres do korespondencji.
W części DANE DOTYCZĄCE ŚWIADCZENIA świadczeniobiorca powinien podać rodzaj i numer świadczenia, jednostkę ZUS, która przyznała świadczenie, miesiąc lub okres za jaki ma zostać wystawione świadczenie.
Więcej informacji można można uzyskać w każdym Oddziale/Inspektoracie ZUS lub znaleźć na stronach internetowych Zakładu http://www.zus.pl