REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Umowa o pracę określa m.in. warunki pracy i płacy, w tym również rodzaj pracy, jaką pracownik ma wykonywać. W aktach pracowniczych (karta B) znaleźć się może dokumentacja rozszerzająca informacje, jakie pracodawca może przekazać pracownikowi, w szczególności znaleźć się w nich powinny dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym umowa o pracę, a jeżeli umowa nie została zawarta na piśmie - potwierdzenie ustaleń co do rodzaju umowy oraz jej warunków, a także zakres czynności (zakres obowiązków), jeżeli pracodawca dodatkowo w tej formie określił zadania pracownika wynikające z umowy o pracę.
Zakres czynności nie musi być integralną częścią umowy o pracę, co więcej wygodniejszym jest określenie obowiązków osobnym dokumentem ze względu na możliwość zmiany obowiązków bez ingerencji w treść umowy o pracę (zatem bez stosowania wypowiedzenia zmieniającego). Jedynie w przypadku, gdy czynności, które mają być wykonywane przez pracownika, wykraczają poza granice umówionego rodzaju pracy (wskazanego w umowie o pracę stanowiska) wprowadza się w drodze porozumienia zmieniającego lub wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy.
Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; każda z tych części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów.
REKLAMA