REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ObP Zakres czynności (obowiązków) pracownika

Umowa o pracę określa m.in. warunki pracy i płacy, w tym również rodzaj pracy, jaką pracownik ma wykonywać. W aktach pracowniczych (karta B) znaleźć się może dokumentacja rozszerzająca informacje, jakie pracodawca może przekazać pracownikowi, w szczególności znaleźć się w nich powinny dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym umowa o pracę, a jeżeli umowa nie została zawarta na piśmie - potwierdzenie ustaleń co do rodzaju umowy oraz jej warunków, a także zakres czynności (zakres obowiązków), jeżeli pracodawca dodatkowo w tej formie określił zadania pracownika wynikające z umowy o pracę.

Zakres czynności nie musi być integralną częścią umowy o pracę, co więcej wygodniejszym jest określenie obowiązków osobnym dokumentem ze względu na możliwość zmiany obowiązków bez ingerencji w treść umowy o pracę (zatem bez stosowania wypowiedzenia zmieniającego). Jedynie w przypadku, gdy czynności, które mają być wykonywane przez pracownika, wykraczają poza granice umówionego rodzaju pracy (wskazanego w umowie o pracę stanowiska) wprowadza się w drodze porozumienia zmieniającego lub wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy. 

Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; każda z tych części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów.

REKLAMA