REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WoAU-Wa Wniosek o wydanie odpisu skróconego/pełnego aktu urodzenia - Warszawa

Z wydrukowanym i wypełnionym wnioskiem o wydanie odpisu skróconego/pełnego aktu urodzenia, należy udać się do dowolnej siedziby USC na terenie m.st. Warszawy. Należy złożyć wniosek i dokonać na miejscu opłaty skarbowej. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać wcześniej przelewem na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy (trzeba zabrać ze sobą oryginał uiszczenia opłaty skarbowej). Ważne, aby mieć przy sobie dowód tożsamości.
 
Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o wydanie odpisu skróconego / zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu.
  2. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
  3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty:
  1. Opłata skarbowa:
    • 22 zł - za odpis skrócony,
    • 33 zł - za odpis zupełny,
    • 24 zł - za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, albo o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
    • 26 zł - za inne zaświadczenia.
  2. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy lub bezpośrednio w kasie Dzielnicy, bądź u inkasenta według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.

Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego m. st. Warszawy.

Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Stanu Cywilnego m. st. Warszawy.

Termin odpowiedzi:
Do miesiąca.

Tryb odwoławczy:

  1. Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez Kierownika USC m.st. Warszawy, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
  2. Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

Uwagi:

  1. Z ksiąg stanu cywilnego wydaje się odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego, zaświadczenia o dokonanych w księdze stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego oraz inne zaświadczenia dotyczące urzędowego potwierdzenia określonych faktów, np. zaświadczenie o wyznaczonej dacie ślubu.
  2. Podmioty uprawnione do uzyskania odpisów i zaświadczeń: osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik oraz inne osoby, które wykażą interes prawny.
  3. Interes prawny ma miejsce, gdy przedstawienie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia ma istotne znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, co należy udokumentować wezwaniem sądu lub organu administracji do przedłożenia tego dokumentu lub okazaniem potwierdzonego przez sąd pozwu sądowego względnie zawiadomienia organu administracyjnego o toczącym się postępowaniu.

http://www.um.warszawa.pl

REKLAMA